Saturday, October 18, 2014

KEJOHANAN BOLA SEPAK 9 SEBELAH LIGA SUKAN UNTUK SEMUA (LISUS) DAERAH ROMPIN 2014



Rompin, 11 Oktober 2014 – Pejabat Belia Dan Sukan Daerah Rompin dengan kerjasama Persatuan Bola Sepak Daerah Rompin, Majlis Sukan Daerah Rompin dan Kelab Bola Sepak PERTs baru-baru ini telah menganjurkan Kejohanan Bola Sepak 9 Sebelah Liga Sukan Untuk Semua (LISUS) Peringkat Daerah Rompin. Program yang telah berlangsung selama satu hari itu telah diadakan di Padang Bola Sepak Jabatan Kerjaraya Rompin bermula seawal jam 8.00 pagi.


Sebanyak 32 pasukan telah menyertai kejohanan tersebut dengan jayanya bagi merebut gelaran johan. Program telah dimulakan dengan pengemaskinian pendaftaran pasukan, disusuli dengan cabutan undi dan taklimat ringkas daripada pihak penganjur kepada pengurus setiap pasukan yang telah mendaftar dalam kejohanan tersebut.


Kehadiran Encik Mohd Rozi Bin Bakar, Pengarah Kejurulatihan Persatuan Bola Sepak Daerah Rompin merangkap Ketua Jurulatih Persatuan Bola Sepak Daerah Rompin ke program tersebut menambahkan lagi kehangatan acara kejohanan. Acara penyampaian hadiah telah disempurnakan oleh Pegawai Belia Dan Sukan Daerah Rompin, Encik Mohd Izuddin Bin Ilias.


Penganjuran program tersebut adalah bertujuan untuk memilih para pemain yang berpotensi bagi mewakili daerah ke peringkat negeri selain untuk memberi ruang kepada para belia mengisi masa yang terluang dengan melakukan aktiviti yang sihat dan berfaedah. Pihak penganjur berharap agar lebih banyak penyertaan dalam aktiviti sebegini di masa akan datang. Program berakhir sekitar jam 7.00 petang.

No comments:

Post a Comment