Wednesday, December 2, 2015

BELIA ROMPIN BERTADARUS


Rompin, 08 Julai 2015 Sempena bulan Ramadhan yang mulia ini, Majlis Belia Daerah Rompin dan Jawatankuasa Masjid Tengku Mahkota Abdullah dengan kerjasama Pejabat Pendidikan Daerah Rompin telah menganjurkan Program Belia Bertadarus bertemakan Belia Cinta Masjid. Program ini telah berlangsung pada 08 Julai 2015 bersamaan 21 Ramadhan 1436 Hijrah di Masjid Tengku Mahkota Abdullah Rompin.

Anggaran lebih kurang 150 peserta tadarus telah dijemput bagi menjayakan program tersebut iaitu daripada kalangan pihak Majlis Belia Daerah Rompin, ahli Masjid Tengku Mahkota Abdullah dan juga sekolah-sekolah yang dipilih dari sekitar daerah Rompin. Program tadarus telah dimulakan lebih kurang jam 5.00 petang iaitu setelah melaksanakan solat Asar berjemaah. Selesai bertadarus, program diteruskan dengan khatam Al-Quran dan perasmian penutup program oleh Al-Fadhil Tuan Kadi daerah Rompin, Ustaz Adnan Bin Mamat.

Objektif utama program ini adalah untuk mewujudkan penghayatan beramal dan beribadah dengan lebih mendalam di bulan yang penuh barakah ini selain dapat merapatkan lagi hubungan ukwah dan jalinan silaturahim sesama belia dengan masyarakat setempat. Program ini juga dilihat mampu memantapkan lagi kemahiran membaca Al-Quran serta membudayakan Al-Quran dalam jiwa belia khasnya.

Sebelum bersurai, para peserta telah berbuka puasa bersama-sama sebelum melaksanakan solat maghrib berjemaah dan seterusnya bertarawikh bersama-sama.

No comments:

Post a Comment