Thursday, July 9, 2015

KLINIK WOODBALL PERINGKAT DAERAH ROMPIN 2015


Rompin, 25 April 2015 – Kelab Woodball Kuala Rompin dengan kerjasama Pejabat Belia dan Sukan Daerah Rompin baru-baru ini telah menganjurkan Program Klinik Woodball Peringkat Daerah Rompin dengan jayanya. Program ini telah diadakan di Laman Woodball Pantai Hiburan, Kuala Rompin, Pahang bermula seawal 8.00 pagi.


Program yang telah disertai oleh lebih kurang 60 orang peserta ini telah dirasmikan oleh YB Dato’ Haji Mohd. Johari Bin Hussain, Exco Belia dan Sukan Negeri Pahang merangkap ADUN Tioman dan juga merupakan Penaung bagi Kelab Woodball Kuala Rompin. Turut hadir memeriahkan program ini ialah Pegawai Belia dan Sukan Daerah Rompin, Encik Wan Mahazani Bin Wan Tahir.

   
Tujuan dan juga matlamat utama penganjuran klinik ini diadakan adalah untuk mencungkil bakat-bakat baru di kalangan belia di daerah Rompin untuk di ketengahkan ke peringkat yang lebih tinggi. Penganjuran klinik sebegini juga dilihat mampu memupuk semangat kesukanan dikalangan belia serta menarik minat para belia untuk meminati sukan woodball ini.


Pihak penganjur berharap agar program sebegini dapat di teruskan lagi di masa akan agar dapat meneruskan kesinambungan sukan ini di Daerah Rompin sekaligus mengurangkan penglibatan belia dalam aktiviti yang kurang sihat dan tidak terkawal.



No comments:

Post a Comment