Wednesday, October 22, 2014

PERTANDINGAN HOKI SEMPENA LIGA SUKAN UNTUK SEMUA (LSUS) DAERAH ROMPIN 2014


Rompin, 18 Oktober 2014 – Sempena Liga Sukan Untuk Semua (LSUS) Peringkat Daerah Rompin 2014 baru-baru ini Pejabat Belia Dan Sukan Daerah Rompin dan Majlis Sukan Daerah Rompin dengan kerjasama Persatuan Hoki Daerah Rompin telah menganjurkan satu Kejohanan Hoki bertempat di Padang Majlis Daerah Rompin. Program yang bermula seawal jam 8.30 pagi itu telah disertai oleh 10 pasukan dari seluruh daerah Rompin, Pahang.


Pegawai Belia Dan Sukan Daerah Rompin, Encik Mohd Izuddin Bin Ilias turut hadir meluangkan masa bagi memeriahkan lagi acara kejohanan sekaligus menyempurnakan acara penyampaian hadiah kepada para pemenang. Turut hadir ialah Setiausaha Persatuan Hoki Daerah Rompin, Encik Nasaruddin Bin Zainal Abidin.


Tujuan utama penganjuran program ini adalah untuk mencari pemain hoki pelapis dan juga yang berbakat bagi mewakili daerah Rompin ke LSUS peringkat negeri yang bakal berlangsung sekitar bulan November akan datang. Penganjuran program sebegini dilihat mampu memupuk semangat kesukanan dan kerjasama di kalangan para belia sekaligus memberi ruang kepada para belia untuk menimba ilmu dan pengalaman bermain hoki daripada para pemain yang lebih mahir serta banyak pengalaman.


No comments:

Post a Comment